آموزش سم شناسی

آموزش سم شناسی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

  • فرمت آموزش: جزوه، فیلم، تست
  • مناسب برای: دانشجویان داروسازی، پزشکی، پرستاری، هوشبری، رشته های پیراپزشکی و همه علاقمندان به مباحث علوم دارویی

آموزش سم شناسی

سم شناسی یا Toxicology به شناسایی سموم مختلف و بررسی اثرات آنها روی بدن انسان و سایر موجودات زنده می پردازد. تمام مواد سم هستند به شرط آن که به دور از روش های صحیح مصرف یا میزان مناسب مصرف شوند. آب به خودی خود یک ماده حیات بخش است اما اگر همین آب به مقدار زیاد و خارج از حد نیاز مصرف شود می تواند آثار مخربی از خود بر جای بگذارد. علم سم شناسی به شاخه های متعددی تقسیم می شود.

سفارش خلاصه نويسي

وظایف یک متخصص سم شناسی

در آموزش سم شناسی یک متخصص سم شناسی چندین کار را باید انجام دهد و تمام دروسی که می خواند در نهایت او را برای چنین فعالیت هایی ورزیده می کند. این فعالیت ها عبارت اند از:

  1. شناسايي مكانيسم هايي كه طي آن مواد شيميايي اثراتشان را نشان ميدهند.
  2. تعيين اثرات نامطلوب ماد شيميايي
  3. توليد موادي كه خطرات يا سميت كمتري دارند را توليد ميكنند.
  4. تعيين حدود مواجهه مجاز
  5. توليد داروهاي ايمن تر
  6. تعيين رابطه دوز – پاسخ براي مواد شيميايي
مطلب پیشنهادی:  اتنوفارماکولوژی

اهمیت آموزش سم شناسی

با توجه به افزایش جمعیت در جهان و نیاز روز افزون به مواد غذایی، کشاورزی یک فعالیت مهم برای بقای انسان بر روی کره زمین محسوب می شود. اهمیت کشاورزی نه تنها در جهت تولید بیشتر محصولات کشاورزی، با جلوگیری از خسارت های ناشی از عوامل زیان آور گیاهی است بلکه در جهت سلامت انسان نیز اهمیت زیادی دارد. از این رو، محفاظت گیاهان مورد کشت از آسیب عوامل خسارت زا اهمیت پیدا کرده است و کنترل شیمیایی یکی از روش های کنترل عوامل خسارت زا گیاهی است که در آن از سموم شیمیایی برای کنترل آفات، بیماری های گیاهی و علف های هرز استفاده می شود.

جزوه آموزش سم شناسی

در آموزش سم شناسی یکی از جزوات تاپ اساتید مطرح را می توانید دانلود و مطالعه کنید. در این جزوه به مهم ترین مباحث به شکل علمی پرداخته شده و تمام ابعاد را مورد بررسی قرار گرفته است.

دانلود جزوه سم شناسی

نمونه سوال سم شناسی برای آموزش سم شناسی

در آموزش سم شناسی پس از مطالعه درس سم شناسی و پشت سر گذاشتن آموزش سم شناسی، نوبت به آزمودن اطلاعات شما می رسد. برای فهم دقیق تر مطالب مورد مظالعه، باید به حل تست بپردازید. به این طریق می توانید نقاط ضعف خود را پیدا کرده و سپس همان قسمت ها رو مورد مطالعه مجدد قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  بهترین ورزش برای کاهش وزن سریع

دانلود نمونه سوال درس سم شناسی

 

امتیاز شما post
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب