آموزش عنوان نویسی (تاثیرگذاری بر مخاطب)

آموزش عنوان نویسی یکی از تکنیک هایی ست که هر تولید کننده محتوا باید با آن اشنا باشد. این تکنیک توسط خبرگزاری ها به صورت افراطی انجام می شود تا جایی که تلاش می کنند به هر نحوی شده مخاطب را به سمت مطلب خود بکشانند. ما این را توصیه نمی کنیم اما در عین حال برای عنوان نویسی یک سری ترفند وجود دارد که هم مخاطب را به سمت محتوای شما جذب می کند و هم خدمات شما بهتر به مخاطب ارائه می شود. پس اگر می خواهید یک عنوان جذاب برای محتوای خود انتخاب کنید این مطلب را تا انتها بخوانید.

عنوان مقاله جذاب

هنگامی که نگارش محتوای شما به اتمام می رسد بهتر است برای نوشتن عنوان آن اقدام کنید. البته از پیش از نوشتن متن باید بدانید که راجع به چیزی می نویسید اما لازم نیست از همان ابتدا عنوان آن را بنویسد. اجازه بدهید محتوای شما تکمیل شود تا دیدگاه بهتری نسبت به نوشته های خود به دست آورید. سپس عنوانی جذاب برای آن انتخاب کنید.

همچنین ببینید:   سفارش تولید محتوا آشپزی

اگر گفته شود که عنوان تاثیر گذار ترین بخش یک مقاله است هرگز اغراق نشده است. اگر یک عنوان کلی بنویسید مخاطب اصلا به سمت محتوای شما نمی آید. بنابراین لازم است یک سری تکنیک را آموزش عنوان نویسی بیاموزید اگر می خواهید محتوای شما مخاطب پیدا کند.

یک عنوان جذاب می تواند مخاطب را برای کلیک روی لینک شما متقاعد کند. پس حتما فن تاثیرگذاری بر مخاطب را بیاموزید. البته این مساله با عنوان نویسی دروغی تفاوت دارد. بهتر است تلاش کنید عنوانی کاملا مرتبط با موضوع خود و البته جذاب تهیه کنید.

همچنین ببینید: سفارش تولید محتوا متنی

خلاقیت در عنوان نویسی

عنصر خلاقیت در عنوان نویسی می تواند به شما در نگارش یک تیتر فوق العاده کمک کند. سعی کنید میان اجزای مختلف جمله ارتباط برقرار کنید و از استعاره های ادبی استفاده کنید. تضاد، جان بخشی به اشیا و استعاره بسیار مورد توجه قرار می گیرند. به این مثال ها توجه کنید:

  1. چطور با خوردن پیتزا چاق نشویم؟ (اینجا از آرایه تضاد استفاده شده تا مخاطب به خواندن محتوا تشویق شود)
  2. خودرویی که صاحب خود را دوست دارید (اینجا از ویژگی دوست داشتن که برای انسان هاست برای خودرو استفاده شده است)
همچنین ببینید:   سفارش تولید محتوا گردشگری

تکنیک های عنوان نویسی

حالا که با مفاهیم کلی در مورد آموزش عنوان نویسی حرفه ای آشنا شدید در اینجا به چند تکنیک اشاره می کنیم که رعایت آن ها مخاطبین را به سمت محتوای شما جلب می کند.

  • نوشتن عدد در عنوان می تواند نظر مخاطب را جلب کند
  • کلمات احساسی می توانند بسیار اثر گذار باشند
  • به ترند های روز و خبر اصلی روز توجه داشته باشید
  • به نیاز های اساسی مردم توجه کنید (مدیریت زمان، کاهش وزن، موفقیت در بازار مالی و…)
  • نمونه عنوان نویسی حرفه ای
  • نام مخاطب خود را ذکر کنید (مثلا 10 نکته برای موفقیت مدیران شرکت ها) در اینجا مدیران را خطاب کرده اید.
  • ارائه راهکار های ساده (مردم به دنبال ساده ترین راه حل ها هستند)
  • تلنگر بزنید (برای مثال به چیزهایی که عادی تلقی می شود گیر بدهید، به این شکل مخاطب را جذب می کنید.)
همچنین ببینید:   قیف فروش در بازاریابی دیجیتال

آموزش عنوان نویسی: نمونه عنوان نویسی

یکی از راه های یادگیری عنوان نویسی مراجعه به مقالات بسیار پر بازدید و مشاهده عناوین موجود در آن است. به این صورت نیز تجربه شما بیشتر می شود و ذهن تان خلاق تر می شود. این چندن نمونه تیتر را به خاطر داشته باشید و از آن ها برای تولید محتوا استفاده کنید.

  1. نکات شگفت انگیز درباره ـــــــــــــــ
  2. مطالب باورنکردنی درباره ـــــــــــــــ
  3. ۵ دلیل برای اینکه ـــــــــــــــ را انجام ندهیم
  4. تجربه های منفی من از ـــــــــــــــ
  5. پشت پرده ماجرای ـــــــــــــــ
  6. ناگفته هایی درباره ـــــــــــــــ که باید بدانید
  7. آشنایی با ـــــــــــــــ در ۳ دقیقه
  8. آسان ترین روش ـــــــــــــــ
امتیاز شما post
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email