اصول پیام های صوتی در تولید محتوای الکترونیکی

تولید محتوای صوتی یکی از جدید ترین انواع تولید محتوا ست که در قالب پادکست اجرا می شود. رعایت اصول پیام های صوتی در تولید محتوای الکترونیکی اثرگذاری بسیار بالایی بر مخاطب دارد و موجب رونق بیزینس و سایت شرکت شما خواهد شد. خاصیت مهم پادکست و پیام های صوتی این است که در هر جایی می توان به آن ها گوش داد. به همین جهت پیام های صوتی در تولید محتوای الکترونیکی به دنیای تولید محتوا وارد شده اند تا ارزش های جدیدی برای مخاطب ها ایجاد شود.

معرفی ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی

برای تولید محتاوی صوتی ابزارهای خاصی وجود دارد که فرایند تولید محتوا را برای شما آسان تر می کند. یکی از این ابزار ها انتخاب دستگاه ضبط صدا است. کیفیت صدا در نتیجه بخش بودن تولید محتوای صوتی بسیار موثر است. اصلا دلیل دیده شدن بسیاری از پادکست ها همین است که کیفیت بالایی دارند (گر چه شاید محتوای سودمندی نداشته باشند).

همچنین ببینید:   آموزش مراحل نوشتن کتاب تا چاپ

بعد از ضبط صدای خود به وسیله موبایل یا لپتاپ به وسیله یک میکروفون مناسب، نوبت به ویرایش صدا و میکس کردن آن می رسد. با استفاده از نرم افزار هایی مانند audacity (دانلود) می توانید صدا های خود را ویرایش کنید. همچنین می توانید موسیقی مناسبی برای آغاز پادکست و اتمام آن انتخاب کنید. با کمی کار کردن با این نرم افزار ها نحوه استفاده از آن ها را یاد میگیرید.

دستورالعمل تولید محتوای الکترونیکی

اجرای هر کاری به خصوص در حوزه تولید محتوا دستورالعمل مشخصی دارد. در این قسمت چندین مرحله را در تولید محتوای الکترونیکی به خصوص از نوع پیام های صوتی ذکر می کنیم:

همچنین ببینید:   سفارش تولید محتوا در خرم آباد

1. یک تولید محتوای صوتی مناسب باید روندی منطقی داشته باشد

منظور از روند منطقی این است که با مقدمه آغاز شود، محتوای اصلی ارائه شود و در نهایت نتیجه گیری از مطلب ذکر شده بیان گردد. این نحوه ارائه به شکل بسیار موثر در ذهن مخاطب جای می گیرد.

همچنین ببینید: سفارش تولید محتوا متنی

2. محتوای صوتی باید به ارزش های مخاطب تکیه کند

در هر فرهنگی ارزش هایی برای افراد جامعه وجود دارد که هر تولید کننده محتوا باید به این نکته توجه کند و در تولید محتوای خود سعی کند تا این ارزش ها را حفظ کند و چه بهتر که در حفظ و ترویج آن ها کوشش کند.

همچنین ببینید:   آموزش تایپ سریع با لپ تاپ

3. اصول تولید محتوا صوتی متناسب با سازمان

هر سازمانی اصول خاصی برای تولید محتوا دارد. برای مثل تولید محتوای صوتی در آموزش و پرورش با سینما تفاوت دارد. بنابراین تولید کننده محتوای صوتی باید به دستورالعمل تولید محتوای صوتی خاص سازمان خود نیز توجه کند. این مورد در اصول پیام های صوتی در تولید محتوای الکترونیکی بسیار حائز اهمیت است.

امتیاز شما post
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email