مطلب

هفت راه برای کاهش اضطراب و پائین نگه داشتن فشارخون

رابطه میان اضطراب و فشار خون: یکی از راهکارهای جلوگیری و درمان پرفشاری خون، مدیریت اضطراب است. اگر شما جزء افرادی هستید که اغلب تنش دارید، از این هفت روش برای کاهش اضطراب استفاده کنید:

١- خواب کافی داشته باشید. خواب کم و خواب کم کیفیت می تواند بر خلق وخو، هوشیاری ذهنی، میزان انرژی و سلامت جسمی شما اثر منفی داشته باشد.

٢- فنون آرامش (ریلکسیشن) را یاد بگیرید. مراقبه، آرامش پیش رونده ماهیچه ها، تصورات هدفمند، تمرینات تنفس عمیق و یوگا روش های قدرتمندی برای آرامش و از بین بردن اضطراب هستند.

3- ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید. با شرکت در کلاس ها و پیوستن به گروه ها با دیگران در ارتباط باشید.

۴- مهارت های مدیریت زمان خود را پرورش دهید. هرچقدر بتوانید بهتر نیازهای کاری و خانوادگی خود را برطرف کنید، میزان اضطراب شما کاهش می یابد.

۵- اگر می توانید سعی کنید موقعیت های اضطراب را از بین ببرید. اجازه ندهید موقعیت های اضطراب زا، دائمی و زیاد شوند. جلسه هایی برای حل مسائل خانوادگی برگزار کنید و از مهارت های مذاکره در خانه و محل کار استفاده کنید.

۶- به خودتان توجه داشته باشید. خودتان را به یک ماساژ دعوت کنید. لذت تجربه ای را به طور واقعی بچشید. برای مثال آرام غذا بخورید و واقعا روی طعم و حس هر لقمه تمرکز کنید. پیاده روی کنید، چرت بزنید یا به موسیقی مورد علاقه تان گوش کنید.

۷- کمک بخواهید. از اینکه از همسرتان ، دوستانتان یا نزدیکانتان کمک بخواهید، نترسید. اگر استرس و اضطراب همچنان باقی ماند با پزشک خود مشورت کنید.

در کنار این کارها برای کاهش اضطراب، سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرید. حفظ وزن سالم، مصرف نکردن دخانیات، ورزش منظم و رژیم غذایی شامل میوه جات، سبزی ها، غلات کامل، گوشت بدون چربی و چربی های سالم ممکن است سبب شود تا مشکل پرفشاری خون شما برطرف گردد. (اضطراب و فشار خون)

منابع:

www.health.harvard.edu

مجله ندای تندرستی

مطالب مهم:

معرفی رشته هوشبری

معرفی رشته های دانشگاهی

اهمیت ترجمه تخصصی علوم پزشکی

امتیاز مطلب
5/5
اشتراک گذاری این مطلب
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
دسترسی سریع
این مطالب را هم ممکن است بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *