دانش تولید محتوای ویروسی (+راهکاری عملی)

محتوای ویروسی به محتوایی گفته می شود که در مدت کمی می تواند در فضای اینترنت منتشر شود و تعداد بازدید کننده بسیار بالایی داشته باشد. این محتوا که می‌تواند شامل ویدئو یا عکس و تصویر و همچنین متن باشد توسط افراد مختلف دست به دست می‌شود و در شبکه های اجتماعی مانند واتساپ و تلگرام و اینستاگرام باز پخش می شود. ویژگی مهم محتوای ویروسی این است که جذابیت خاصی را برای مخاطبین ایجاد می‌کنند. بنابراین آن ها را ترغیب می کند تا محتوای شما را در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند. در این مقاله به دانش تولید محتوای ویروسی می‌ پردازیم و راهکار های تولید یک محتوا که بتواند به شکل وایرال در اینترنت منتشر شود را ذکر می کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با تولید محتوای ویروسی

همان طور که می دانید خاصیت مهم ویروس ها این است که به سرعت از یک فرد به فرد دیگر منتقل می شوند و در مدت زمان کمی تمام یک جامعه را در بر می‌گیرد. به همین دلیل به محتواهایی که منتشر می‌شوند و با سرعت زیادی دست به دست می‌چرخند محتوای ویروسی گفته می‌شود. تولید محتوای ویروسی یکی از مزیت‌های رقابتی است که یک کسب و کار می تواند برای خود ایجاد کند و از این طریق نام برند خود را در میان جامعه گسترش دهد. کسب و کارهای مختلف تلاش می‌کنند تا با تولید محتوای ویروسی خدمات خود را در سراسر کشور معرفی کنند. بنابراین با توجه به وجود رقبای کاری زیاد، تولید یک محتوای ویروسی کار ساده ای به نظر نمی رسد اما با رعایت اصول و تکنیک های تولید محتوای ویروسی حتمای می‌توان محتوایی تولید کرد که اثرگذاری بالایی بر رشد کسب و کار شما داشته باشد.

همچنین ببینید:   آموزش تولید محتوا + به همراه مثال های کابردی

لازم به ذکر است که محتوای ویروسی محتوایی است که ارزش اشتراک گذاری داشته باشد. بنابراین هر محتوایی که می نویسید تلاش کنید تا به نیازهای مخاطب پاسخ دهید. مخاطبین، پست هایی که به درد آن ها می خورد و حس می کنند برای دوستان و فامیل شان مفید باشد، دست به دست می کنند و همین مسئله موجب می‌شود تا محتوای شما وایرال شود.

همچنین ببینید: تولید محتوا متنی

دانش تولید محتوای ویروسی – تکنیک ها

برای شروع تولید محتوای ویروسی پیشنهاد می‌کنیم که راهکار های زیر را امتحان کنید. با رعایت این دستورالعمل به راحتی می توانید محتوا هایی تولید کنید که وایرال شوند و مخاطبین زیادی از آن‌ها بازدید کنند.

هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید

برای شروع هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید. آیا قصد دارد به وسیله محتوای خود محصول را به فروش برسانید و مخاطبین زیادی را به کسب و کار خود جذب کنید؟ و یا صرفاً می خواهید تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید؟ برای هر کدام از این اهداف می‌توان محتوای خاصی را طراحی کرد. بنابراین ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سعی کنید محتوای شما دقیقاً در راستای هدف گذاری شما قرار داشته باشد.

الگو برداری از مقالات وایرال شده در سطح اینترنت

یکی از راه ‌های موثر در تولید محتوای ویروسی این است که محتوا های وایرال را در جامعه بررسی کنید. موضوعات آن را مورد کنکاش قرار دهید و از آن ها ایده بگیرید. ببینید که مردم به چه محتوایی علاقه دارند و آنها را به اشتراک می‌گذارند. با الگوبرداری از این گونه محتواها می توانید آن را شخصی سازی کرده و در رابطه با کسب و کار خود حول آن موضوع صحبت کنید. در نتیجه محتوای شما نیز می‌تواند در کنار دیگر محتوا های ویروسی در سطح وب منتشر شود. بنابراین به سایت رقبای خود سر بزنید و مقالات پر کاربرد آن ها را مطالعه فرمائید و سپس سعی کنید با الگو برداری از آن ها به تولید یک محتوای ویروسی و باکیفیت بپردازید.

همچنین ببینید:   سفارش تولید محتوا سلامتی

محتوای ارزشمند تولید کنید

غالبا محتواهایی به شکل ویروسی منتشر می‌شوند که ارزش آفرینی ویژه‌ای برای مخاطب داشته باشند. مخاطبین مطلبی را بازنشر می کنند که به دانش آنها بیفزاید و لحظات خوشی را برای آنها ایجاد کند. به همین دلیل است که محتوای سرگرمی بسیار وایرال می شود زیرا احساس خوشایندی را در مخاطب ایجاد می‌کنند و همچنین محتواهایی که حرف تازه ای در یک حوزه دارند دست به دست می چرخند و در شبکه های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و اینستاگرام منتشر می شوند. بنابراین سعی کنید از منابع مختلفی در تولید محتوای خود استفاده کنید تا در نهایت یک محتوای ارزشمند تولید شود. راز وایرال شدن یک محتوای ویروسی، ارزشمند بودن و ارزش آفرین بودن آن است.

همچنین ببینید: ترجمه پزشکی

احساسات در تولید محتوای ویروسی

محتواهایی که معمولاً با احساسات مخاطب در ارتباط هستند شانس بیشتری برای وایرال شدن در فضای اینترنت دارند. بنابراین این نکته را نیز مد نظر قرار دهید و سعی کنید در تیتر نویسی و محتوای خود به نحوی عمل کنید که احساسات مخاطب با محتوای شما درگیر شود. برای مثال احساس ارزشمند بودن و یا برانگیختن احساس خشم و یا قدرت در مخاطب باعث می شود تا محتوای شما را به اشتراک بگذارد. مطالعه منابع مختلف و محتواهایی که به شکل ویروسی منتشر شده‌اند می‌تواند تجربه شما را در استفاده از این تکنیک افزایش دهد.

همچنین ببینید:   تاثیر تولید محتوا بر مخاطب

پیام مثبت و منفی در تکنیک تولید محتوای ویروسی

شاید فکر کنید تنها محتواهایی که دارای پیام مثبت هستند به شکل ویروسی منتشر می شوند. این مسئله درست است اما نه کامل. در واقع محتوا هایی با پیام منفی نیز می‌توانند در سطح وب منتشر شوند و بسیار توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته شوند ویژگی مهم محتوا با پیام منفی این است که باور افراد و چیزی که برای آن ها بدیهی به نظر می‌رسد را به چالش می‌کشد. بنابراین افراد نیز تمایل دارند این‌گونه محتواها را برای دوستان خود ارسال کنند تا آن ها نیز دوستان خود را به چالش بکشند. توصیه من این است که محتوایی را به شکل وایرال منتشر کنید که حاوی پیام مثبتی باشد اما این واقعیت را نمی توان منکر شد که محتوایی با پیام منفی نیز می‌ توانند بسیار در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام به اشتراک گذاشته شود.

در این مقاله به بررسی و توضیح محتوای ویروسی در سطح وب پرداختیم و چند راهکار عملی برای تولید یک محتوای ویروسی را ذکر کردیم. شما هم به راحتی می توانید با دانش تولید محتوای ویروسی توانایی خود را در تهیه یک محتوا که بتواند در ابعاد گسترده در فضای اینترنت منتشر شود، افزایش دهید.

امتیاز شما post
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email