راهنمای تولید محتوا برای فریلنسرها

شغل تولید کنندگی محتوا به شکل فریلنسری یکی از مشاغلی است که امروزه می‌تواند درآمدزایی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. مخصوصا برای کسانی که به نوشتن علاقه دارند، تولید محتوا می تواند موضوعی برای پیشرفت باشد. اگر می خواهید بدانید که چگونه یک فریلنسر تولید محتوا باشید، این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه راهنمای تولید محتوا برای فریلنسرها را ذکر کرده و چند راه اساسی برای تولیدکنندگان محتوا مطرح خواهیم کرد که توانایی آن ها را دوچندان می کند. پس با ما همراه باشید.

فریلنسری چیست؟ فریلنسر کیست؟

برای شروع ابتدا به تعریف واژه فریلنسر می پردازیم. معنای این واژه، شخصی است که به طور آزاد فعالیت می کند و خدمات خود را به مشتریان متعددی ارائه می دهد و می تواند همزمان با چند شرکت و شخص مختلف کار کند. برای یک فریلنسر هیچ محدودیتی در زمان وجود ندارد و به شکل آزاد می‌تواند هر زمان که مایل بود به تولید محتوا بپردازد و همچنین دست او برای انتخاب کارفرما و شرکت باز است.

سایت های مختلفی هستند که به ارائه پروژه ‌های مختلف تولید محتوا می‌پردازند و فریلنسرهای متعددی برای گرفتن پروژه اقدام می‌کنند. بنابراین با بررسی پروژه ها می توانید موردی را انتخاب کنید که در آن حوزه تخصص دارید و تولید محتوا در آن حوزه را به شکل حرفه‌ای تری انجام می دهید. با توجه به گسترش حوزه دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان انتخاب فضای کاری که یک فریلنسر در این حوزه تولید محتوا می تواند انتخاب کند، کاملا متنوع است. در حال حاضر تعداد بسیاری از شرکت های ایرانی دارای سایت می باشند که به تولید محتوا نیاز دارند و همچنین فروشگاه‌های اینترنتی متعددی که برای محصولات خود نیاز به محتوا دارد. بنابراین حوزه کاری تولید محتوا کاملا باز است و به شما این امکان را می‌دهد تا مطابق با سلیقه خود موضوع را انتخاب کنید و به تولید محتوا بپردازید.

همچنین ببینید:   آمیخته بازاریابی چیست؟

فریلنسری یا دورکاری؟ مساله این است.

فریلنسری همچنین یک شغل دورکاری محسوب می شود. به این معنا که شما می توانید تولید محتوای یک سایت را بپذیرید و در خانه به کار مشغول شوید. این مدل کار کردن به خصوص در دوره کرونا یک مزیت مهم قابل توجه به حساب می آید. در ادامه به بررسی چند توصیه و تکنیک که فریلنسر های تولید محتوا می توانند از آنها استفاده کنند و در حوزه کاری خود موفق باشند، می پردازیم.

راهنمای تولید محتوا برای فریلنسرها – مهارت ها

ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که یک تولید محتوا چه مهارت هایی را باید در خود تقویت کند؟ برای پاسخ باید منابع مختلف را بررسی و ببینید که تولیدکنندگان محتوایی که به طور موفق عمل کردند چه کسانی هستند و چه مهارت هایی دارند.

همچنین ببینید: سفارش محتوا متنی

آشنایی با کسب و کار در تولید محتوا

اولین تکنیک و مهارت این است که با کسب و کاری که در آن حوزه مشغول به تولید محتوا هستید آشنا شوید. با جستجو در منابع اینترنتی می توانید مشاغل مشابه را پیدا کنید و در رابطه با آن اطلاعات خود را تقویت کنید. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا دیدگاه عمیق تری نسبت به آن داشته باشید و در هنگام تولید محتوا دست شما برای ارائه موضوعات باز باشد.

همچنین ببینید:   سفارش تولید محتوا در آمل

شناخت بازدیدکنندگان سایت

دومین مهارت یک فریلنسر تولید محتوا شناخت مخاطب است. هنگامی که کسب و کاری را می شناسید در مرحله بعد این امکان برای شما ایجاد می‌شود که مخاطبین آن کسب و کار را هم بررسی کنید و ببینید که چه مشتریانی بیشتر به سمت آن کسب و کار متمایل هستند. آیا بیشتر مشتریان این کسب و کار مرد هستند و یا زن؟ میزان تحصیلات مخاطبین کسب و کار چقدر است؟ آگاهی از این  مسائل می‌تواند به شما کمک کند تا در فضای پر رقابت تولید محتوا موفق‌تر عمل کنید. سعی کنید محتوای شما کاملاً برای مخاطبین آن کسب و کار مفید باشد.

در ادامه به فنون تولید محتوا برای فریلنسری اشاره می کنیم.

مهارت مقاله نویسی برای فیلنسرها

یک تولیدکننده محتوا باید با مهارت مقاله نویسی آشنا باشد. برای آشنایی با مقاله نویسی در سطح وب می توانید به سایت های  معتبر فارسی مراجعه کرده و مقالات آنها را مشاهده کنید. همانطور که می دانید یک مقاله با کیفیت از چند بخش تشکیل شده است. بخش اول مقدمه مقاله است و بخش میانی بدنه و متن اصلی مقاله را در بر می‌گیرد و در نهایت جمع بندی از تمام مطالب ذکر شده صورت می‌پذیرد. همچنین بدنه اصلی مقاله از چند بخش جزئی‌تر تشکیل می‌شود که باز میان تیتر از یکدیگر جدا می شوند.

یافتن کلمات کلیدی

فریلنسر های تولید محتوا باید با نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی یک کسب و کار آشنا باشند و ابزارهای مناسب پیدا کردن کلمات کلیدی یک کسب و کار را بشناسند. در واقع کلید واژه ها مجرای طلایی رسیدن مخاطب به یک سایت می باشند. بنابراین این مرحله را باید به شکل عمیق و تخصصی انجام دهد تا موتورهای جستجو نیز به شکل دقیق تری محتوای شما را شناسایی کند.

همچنین ببینید:   سفارش تولید محتوا در اردبیل

تیتر نویسی برای فریلنسر ها

همچنین تولیدکنندگان محتوایی فریلنسر باید با فرمول تیتر نویسی جذاب آشنا باشند. استفاده از کلمات احساسی و استفاده از اعداد در تیتر می‌تواند یکی از عوامل اثرگذار در افزایش دیده شدن محتوا و در نتیجه بهبود سئو سایت باشد.

ساده نویسی در تولید محتوای فریلنسری

یکی از نکاتی که باید در موضوع تولید محتوا به شکل دقیق به آن توجه شود، نگارش به زبان ساده است. هر چه از جملات ساده تر و کوتاه تر استفاده شود انتقال مفاهیم به مخاطب بهتر انجام گرفته و در نتیجه نظر مخاطب بیشتر و بهتر جلب می‌شوند. همچنین می‌توان از ارائه راهکار های بسیار ساده برای حل مشکلات مخاطب استفاده کرد. سعی کنید یک لیست از راهکارهای موجود برای حل مشکل مخاطبان ایجاد کنید و آنها را به ترتیب در مقاله توضیح دهید. این گونه مقالات از جاذبه بیشتری برای مخاطبین برخوردار هستند. بنابراین تولید محتوای برای مخاطبین به این شکل می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد.

در این مقاله به راهنمای تولید محتوا برای فریلنسرها اشاره کردیم و به برخی از تکنیک ها که می‌تواند به بهبود کار آنها منجر شود اشاره کردیم. اگر قصد دارید تولید محتوا را به شکل حرفه ای و تخصصی بیاموزید به صفحه آموزش تولید محتوا مراجعه کنید. در آن صفحه به شکل مفصل به آموزش تمامی مفاهیم موجود در تولید محتوا پرداختیم که به زبان ساده مطرح شده‌اند.

امتیاز شما post
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email