این مقاله در ابتدا در Quora (اولین پست من تاکنون) منتشر شده است و در پایان به عنوان پر خواننده ترین چیزی که من با بیش از 1 میلیون بازدید و هزار نظر در چندین شبکه اجتماعی نوشته ام ، خوانده شده است. (روزی ده ساعت مطالعه)
من در سال های قبل در 5 دقیقه ابن مقاله را منتشر کردم. سپس یک سال کامل آن را فراموش کردم. وقتی یک سال بعد به Quora برگشتم ، نمی توانم باور کنم که چه اتفاقی افتاده بود.
نظرات به خصوص باعث خنده من شد. هی، مردم واقعاً در بخش نظرات از من گله داشتند.
اشکالی ندارد – من خودم را خیلی جدی نمی گیرم.
من مقاله را کمی به روز کردم و برخی از توصیه های بحث برانگیز را که دیگر به آنها اعتقاد ندارم تغییر دادم.
این مقاله همانطور که قبلا منتشر شد آورده می شود. بعد از آن ، من نظر خودم را در مورد اینکه آیا این نوع مطالعه در واقع ایده خوبی است ، بیان خواهم کرد.

چطور روزی ده ساعت مطالعه کنیم؟

من هنگام امتحانات نهایی خود در دانشگاه آکسفورد غالباً 14-16 ساعت روز را برای یک سال خوب مطالعه می کردم.
اینها مواردی است که من را سالم ، شاد و پر انگیزه نگه داشتند.
شما هم می توانید این کار را انجام دهید.
با استفاده از این نکات یک موتور غیرقابل توقف خواهید بود.

ورزش

هر روز بدنتان را به جریان بیندازید
این یک دلیل کلیشه ای است: بدن سالم ، ذهن سالم.
20 دقیقه در روز به اندازه کافی خوب است.
صبح هنگام پیاده روی به چیزی که به شما انگیزه می دهد گوش دهید (اما غیر مرتبط به کار).
هنگامی که در آکسفورد تحصیل می کردم ، به طور معمول 14 روز روز (غالباً 16 ساعت روز) را برای یک سال درس خواندم. آخر کار وزنم زیاد شده بود.

نور خورشید و هوای تازه

نور خورشید مکمل ویتامین D است. پس اطمینان حاصل کنید که در هوای تازه تنفس می کنید و به طور منظم خورشید را می بینید.

رژیم غذایی

یک رژیم غذایی غنی از چربی های خوب ذهن شما را قوی می کند.
روغن نارگیل را امتحان کنید (برای شروع هر روز یک قاشق چای خوری قاشق چای خوری ، سپس مقدار مصرف را افزایش دهید)
ماهی ، آجیل ، میوه ها ، سبزیجات بخورید.
قندها / غلات / لبنیات را محدود کنید.
یک دسر بخورید اما آن را شب بخورید زیرا کربوهیدرات ها به شما کمک می کنند تا خواب خوبی داشته باشید.
خوردن موز قبل از خواب بسیار عالی است زیرا حاوی تریپتوفان است که باعث افزایش سروتونین در مغز شما می شود (این ماده شیمیایی شما را خوشحال و پر انگیزه می کند).
در طول روز کم غذا بخورید.
اگر بتوانید صبح ناشتا باشید ، برای تمرکز بسیار خوب است. هضم غذا سرعت شما را کند می کند.

قهوه + چای

یک قهوه با کیفیت عالی و یک چای سبز عالی تهیه کنید.
هنگام مطالعه ، یک فنجان قهوه و یک فنجان چای سبز در کنار خود داشته و آنها را بنوشید.
قهوه دارای کافئین است که شما را هوشیار نگه می دارد و چای سبز دارای ال-تانین است که شما را آرام و شاد نگه می دارد.
این ترکیب فوق العاده است.

تکنیک پومودورو

پشت سر هم کار کنید.
تایمر را به مدت 25 دقیقه تنظیم کنید و کاری جز تمرکز روی مطالعه انجام ندهید.
سپس 5 دقیقه استراحت داشته باشید و هر کاری که می خواهید انجام دهید.
چیزی خنده دار را در YouTube تماشا کنید ، گشت بزنید ، با خود بازی کنید.
با انجام این کار می توانید دوره های طولانی مطالعه را حفظ کنید.
به طور جدی ، پس از 25 دقیقه مطالعه ، مغز شما به استراحت نیاز دارد و در غیر اینصورت ناکارآمد خواهد بود.

روزی ده ساعت مطالعه

طرز فکر ورزشکار المپیک

به خود بگویید که در حال آموزش دیدن برای مدال طلای درس خواندن هستید.
خود را سالم ، شاد و متمرکز نگه دارید.
این را هدف خود قرار دهید.
هیچ چیز دلسرد کننده ای برای زندگی در هدف شما وجود ندارد. شما می توانید این کار را انجام دهید! این رسالت شماست.

دارو های گیاهی

برخی دارو های گیاهی در بهبود حافظه ، انگیزه و استقامت شما بسیار عالی هستند.
حرکات کششی / یوگا / هم مفید هستند.

یاد بگیرید که ذهن را آرام کنید.

به پیاده روی بروید و فقط بر تنفس خود تمرکز کنید ، افکار خود را مشغول نکنید و به چیزهای اطراف خود توجه کنید.
من این کار را 30 روز دنبال کردم وقتی که در سال آخر خود در آکسفورد تحصیل می کردم.
هر روز آرام باشید این مهم است.
زمان استراحت مهم است زیرا این زمانی است که ذهن شما تمام اطلاعاتی را که در طول روز به آن می دهید دسته بندی می کند.
اگر افکار و تمرکزتان بهم ریخت حداقل 2 ساعت به خودتان آرامش دهید. به دیدن دوستان بروید ، با خانواده خود صحبت کنید ، یک فیلم تماشا کنید ، یک کتاب بخوانید ، یک حمام آب گرم بگیرید. هر کاری که باید انجام دهید انجام دهید تا دوباره احساس عادی داشته باشید. انجام کارهای اجتماعی یک ایده عالی است.

یک لیست کار و دفترچه برنامه ریزی داشته باشید

هر شنبه ، بنویسید که در طول هفته چه خواهید کرد.
و هر روز قبل از خواب ، آنچه را که روز بعد انجام می دهید بنویسید و مرور کنید.
سپس هنگام انجام کار همه چیز را علامت بزنید.
موجب شادی و خوشبختی شما می شود زیرا هر روز احساس موفقیت می کنید.
برنامه را روی کاغذ بنویسید. کمک می کند تا از رایانه دور بمانید.
موفق باشید! شما می توانید آن را انجام دهید! روی زمان حال متمرکز شوید ، از خود مراقبت کنید ، هر کاری از دستتان بر می آید انجام دهید و حالتان خوب خواهد شد!

بروزرسانی – آیا روزی ده ساعت مطالعه درست است ؟

آیا مطالعه روزی ده ساعت مطالعه را توصیه می کنم؟ می دانید ، نگاه کردن به این توصیه خنده دار است. من آن را نوشتم زیرا این همان کاری بود که من در واقع انجام دادم.
این تجربه من در سال گذشته در آکسفورد بود.
توصیه من مستقیماً در پاسخ به کسی بود که پرسید چگونه بیش از ده ساعت در روز مطالعه کند. بنابراین من تجربه شخصی خود را از نحوه انجام این کار به آنها دادم.
در این مقاله من هرگز نگفتم ایده خوبی است که روزی ده ساعت مطالعه کنید.
اما اگر به هر حال قصد انجام این کار را داشتید ، این توصیه من در مورد چگونگی انجام آن بود.
حالا؟ من کمی بالغ تر و عاقل تر شدم (فکر می کنم) و هرگز مطالعه دانشجویی مانند این را توصیه نمی کنم. دلیل این که من اینگونه تحصیل کردم این بود که من در دو سال اول دانش آموز بسیار تنبلی بودم. مدرسان و مسولین از من می خواستند یک سال مرخصی بگیرم تا به خودم بیایم.
من می دانستم که اگر یک سال مرخصی بگیرم دیگر انگیزه ندارم که برگردم. من همچنین نمی خواستم زندگی خود را یک سال دیگر به تعویق بیندازم (از دانشگاه بشدت متنفر بودم) بنابراین تصمیم گرفتم آن را ادامه دهم و واقعاً خودم را سخت تحت فشار قرار دادم. بنابراین – من بیشتر از 10 ساعت در روز مطالعه کردم.

آیا این توصیه ها برای ده ساعت مطالعه مفید است؟

انتقادات زیادی به نظر من در مورد مطالعه 14-16 ساعت در روز وارد شد.
خوب ، من در واقع این کار را کردم اما نه هر روز. حدوداً یک یا دو بار در هفته ، خیلی زود بیدار می شدم و واقعاً آن را به آن سطح رساندم.
در حال حاضر ، توصیه های خوب همیشگی موجود در مقاله هنوز هم خوب است.
رژیم بگیرید ، ورزش کنید ، استراحت کنید ، در وعده های مناسب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *