موضوع برای تولید محتوای الکترونیکی (100%کاربردی)

محتوا نویسی معمولا با یافتن موضوع برای تولید محتوای الکترونیکی شروع می شود. نوشتن محتوی جذاب، مساله ای ست که هر تولید کننده محتوا با آن مواجه است و تلاش می کند تا مخاطبین نسبت به نوشته او واکنش نشان دهند. اما برای نوشتن یک محتوای جذاب نیاز به ایده تولید محتوا داریم. پس در این مقاله تصمیم داریم به نکات مهم درباره یافتن موضوع محتوا نویسی بپردازیم. پس اگر شما هم در پی موضوع برای تولید محتوای الکترونیکی هستید تا پایان با ما همراه باشید.

اهمیت پیدا کردن موضوع جذاب برای تولید محتوا

امروزه با توجه به حجم بالای محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ ها، برای آن که نظر مخاطب را به سمت محتوای خود جلب کنیم، باید به ایجاد مزیت رقابتی بپردازیم. یکی از این مزیت ها، نگارش محتوا در موضوعات جذب و پرطرفدار است. آموختن تکنیک های پیدا کردن موضوع برای تولید محتوای الکترونیکی می تواند به شما کمک کند تا ترافیک بیشتری را برای محتوای خود ایجاد کنید.

به کمک تکنیک های پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا که در این جا یاد خواهید گرفت می توانید هر روز به تولید محتوا بپردازید بدون آن که به بن بست ایده برسید.

یافتن موضوع بوسیله کلمات کلیدی

هر محتوا دارای یک کلمه کلیدی کانونی می باشد. در واقع کلمه کلیدی همان عبارتی ست که مخاطب در گوگل سرچ می کند و نتایج برای او ظاهر می شود. حالا ممکن است بپرسید که موضوع برای تولید محتوای الکترونیکی چه ارتباطی با کلمه کلیدی دارد؟ پاسخ این است که شما بهتر است در گوگل به دنبال این باشید که مخاطبین شما به دنبال چه موضوعاتی هستند؟ چندین کلمه را پیدا کنید و سپس برای هر کدام از آن ها شروع به تولید محتوا کنید.

همچنین بخوانید  قیف فروش در بازاریابی دیجیتال

راه حل بعدی این است که به سایت رقبای خود سر بزنید و از بخش وبلاگ به نمونه مقالات آن ها نگاه بیندازید و نمونه تولید محتوای الکترونیکی را ببینید تا موضوعات مختلفی را برای تولید محتوا پیدا کنید.

چند راهکار برای موضوع برای تولید محتوای الکترونیکی

همان طور که گفتیم مراجعه کردن به گوگل و سایت رقبا، دو راهکار مهم برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما ست.  به برخی تکنیک های دیگر اشاره می کنیم که توجه به آن ها مشتریان و کاربران سایت شما را چندین برابر خواهد کرد.

همچنین ببینید: سفارش تولید محتوا متنی

بازار هدف را شناسایی و نیاز آن را پیدا کنید

در مرحله اول ببینید که مخاطبان شما در چه رده سنی هستند؟ جنسیت آن ها چیست؟ علایق و سلایق آن ها کدام است؟ با شناسایی بازار هدف خود بهتر می تواند نیاز آن ها را تشخیص دهید و موضوع برای تولید محتوای الکترونیکی را پیدا کنید.

بعد از این که به طور کامل با این بازار آشنا شدید، نوبت به تولید محتوا فرا می رسد. حالا باید راجع به هر کدام از آن موضوعات یک مقاله بنویسید.

پیدا کردن کلمات کلیدی کسب و کار شما

یک لیست از کلمات کلیدی پر جستجو در کسب و کار خود تهیه کنید. این کار را می توانید با تحقیق درباره تولید محتوای الکترونیکی انجام دهید. این لیست بهتر است حاوی کلمات کلیدی پر بازدید و بلند باشد. منظور از بلند این است که عبارت کانونی شما از چندین کلمه تشکیل شده باشد. برای مثال به جای کلمه کلیدی (خرید لپتاپ) از کلمه کلیدی (خرید لپتاپ ارزان در مشهد) استفاده کنید. به این شکل محتوای شما در گوگل به راحتی جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید  آموزش کامنت نویسی (نکات طلایی)

از طوفان فکری استفاده کنید

یکی از تکنیک های ایده یابی موضوع برای تولید محتوای الکترونیکی طوفان فکری است. در این تکنیک باید به طور سریع و تصادفی شروع به بمباران ایده کنید. حتی ایده هایی که شاید نامرتبط باشند. در این مرحله تا می توانید ایده تولید کنید. در مرحله بعد این ایده ها را بررسی کنید و سعی کنید برای اجرای هر کدام از آن ها یک راه حل پیدا کنید. برای مثال می خواهیم در مورد خرید لباس اقدام به اجرای تکنیک طوفان فکری کنیم:

سریعا چند کلمه را می نویسیم (کاملا تصادفی)

دوچرخه، سینما، برف، آسمان

(شما می توانید صد ها کلمه تصادفی را بنویسید)

در این مرحله سعی می کنیم این کلمات را با کلمه کانونی اصلی (خرید لباس) ترکیب کنیم و سعی کنیم موضوعات مختلفی برای تولید محتوا پیدا کنیم.

برای مثال:

خرید لباس مناسب برای دوچرخه سواری

لباس های مناسب برای راحت بودن در سینما

لباس هایی که در مقابل برف مقاوم هستند

خرید لباس به رنگ آبی اسمانی

همان طور که دیدید به راحتی چندین موضوع برای این کلمه پیدا کردیم. سعی کنید صد ها موضوع را پیدا کنید. در مرحله بعدی می توانید بهترین موضوعات را انتخاب کنید و بقیه را کنار بگذارید.

همچنین بخوانید  تدوین استراتژی تولید محتوا

استفاده از شبکه های اجتماعی

اینستاگرام یکی از محل های مناسب برای پیدا کردن ایده موضوع برای تولید محتوای الکترونیکی است. کافی ست هشتک کسب و کار خودتان را سرچ کنید تا پست های متعددی را ببینید. در این فضا با انبوهی از موضوعات آشنا می شوید و می توانید در مورد هر کدام اقدام به تولید محتوا کنید.

توجه به اخبار روز برای تولید محتوا

گوش دادن به اخبار و مهم ترین وقایع روز می تواند به شما در یافتن موضوع تولید محتوا کمک کند. چه اتفاقی در راس خبرها قرار دارد؟ آیا می توانید در این باره تولید محتوا کنید؟ استفاده از ترند های روز، هم برای یافتن موضوع و ایده یابی عالی ست و هم برای ترغیب مخاطب به سمت محتوای شما.

امتیاز مطلب
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email