پرسونای خریدار چیست؟ (توضیح به زبان ساده)

پاسخ به این سوال که پرسونای خریدار چیست؟ درب تازه ای را برای کسب و کار شما باز می کند. با این مفهوم می توانید نیاز های مخاطبین خود را بهتر بشناسید و در نتیجه با رفع نیاز کاربران خود کسب و کار خود را متحول کنید. در این مقاله به پرسونای خریدار می پردازیم و تلاش می کنیم تا به ساده ترین زبان این مفهوم را بررسی کنیم و روش ساخت پرسونا را بررسی کنیم.

پرسونا چیست؟ پرسونای خریدار چیست؟

پرسونا که از کلمه (person) گرفته شده است به معنی شناسایی اشخاصی ست که می توانند مشتری بالفعل شما باشند اما هنوز به سمت بیزینس شما نیامده اند. پرسونای مشتری یعنی این که بدانید مشتریان شما چه افرادی هستند؟ در چه سنی قرار دارند؟ جنسیت مشتریان شما چیست؟ سطح تحصیلات مشتریان شما چیست؟ درامد آن ها چقدر است؟

پس سعی کنید به این سوالات پاسخ دهید تا درک بهتری از مجموعه مشتریان خود داشته باشید. در مرحله بعدی می توانید برای نیاز های متناسب با هر گروه در دسته بندی پرسونای مشتری شما اقدام به ارائه خدمات یا محصولات مختلف کنید.

همچنین ببینید:   سفارش تولید محتوا در زابل

سوال مهم: چگونه پرسونا بنویسیم؟

نحوه سنجش ویژگی های مخاطبین شما با چندین روش امکان پذیر است. در این قسمت به برخی از روش های شناخت مشتری می پردازیم تا از این روش ها برای آشنایی با مشتریای ها خودتان استفاده کنید:

  1. صحبت کردن تلفنی و یا حضوری با مشتری ها
  2. بررسی لیست مشتری ها
  3. استفاده از فرم ارتباط با ما و تماس با ما در وبسایت شرکت
  4. استفاده از تجربیات اعضای تیم برای شناخت مخاطبان

 

حالا که با پاسخ پرسونای خریدار چیست؟ آشنا شدید توجه کنید که اگر در فرایند انجام تولید محتوا، پرسونای مشتری با دقت بالا تهیه شود به طور حتم بهتر می توانید به نیاز های کاربران سایت خود و یا شرکت خود بپردازید. بنابراین یک وقت را برای تهیه پرسونای مشتری های خود اختصاص بدهید.

امتیاز شما post
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on reddit
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on email