آموزش صفر تا صد سئو رایگان

در این مقاله به آموزش صفر تا صد سئو رایگان به شکل کامل می پردازیم. سئو یا بهینه سازی سایت به فرایند هایی گفته می شود که به افزایش بازدید سایت و بهبود رابط کاربری آن منجر می شود. SEO که همان search engine optimization است به چند بخش کلی سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال و… تقسیم می شود. آموزش 0 تا 100 سئو را می توانید در این مطلب مطالعه کنید پس اگر شما هم قصد دارید با جدید ترین تکنیک های سئو و اصول سئو آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

پکیج آموزش سئو رایگان

شاید تا به حال با پکیج های آموزشی سئو آشنا باشید، اگر مدتی را در فضای اینترنت فعالیت کرده باشید حتما با دوره های آموزشی مختلفی رو به رو شده اید که بعضا فیمت های بالایی هم دارد. اما نگران نباشید. ما در این مقاله به تمامی نکات مهم و غیرمهم سئو اشاره می کنیم بنابراین شما هیچ نکته را از دست نخواهید داد. در این مقاله هم به صورت متنی و هم به صورت ویدئویی می توانید آموزش رایگان سئو را دنبال کنید.

سفارش پاورپوينت

فیلم آموزش صفر تا صد سئو

در این قسمت فیلم آموزش سئو قرار داده شده است. در این ویدئو به آموزش صفر تا صد سئو رایگان پرداختیم. توصیه می شود این قسمت را حتما مشاهده نمائید.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان – دوره جامع آموزش سئو

در این دوره جامع سئو که آن را طور متنی در اینجا مطالعه می کنید به تمامی مباحث پرداخته می شود. پس توصیه می شود در موقعیتی قرار گیرید که تمرکز بالایی داشته باشید تا مفاهیم آموزش صفر تا صد سئو رایگان به خوبی در ذهن شما جای گیرد.

سئو داخلی

سئو داخلی به تکنیک هایی در فرایند سئو گفته می شود که شامل: سئوی محتوا، سئوی تیتر و توضیحات صفحه، سئو تصاویر و… می باشد. لینک سازی داخلی نیز در زیرمجموعه سئو داخلی قرار می گیرد. هر کدام از این موارد نیاز به توضیحاتی دارند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شوید.

سئو خارجی

سئو خارجی تکنیک هایی ست که در خارج از سایت انجام می شود و عملکرد سایت را بهبود می بخشد برای مثال لینک سازی خارجی یکی از تکنیک های سئو خارجی است.

سئوی تصاویر

شاید تصور عمومی این باشد که در بحث سئو، فقط به متن پرداخته می شود اما این طور نیست. سئو تصاویر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در آموزش صفر تا صد سئو رایگان، سئو تصاویر اهمیت بسیار بالایی دارد.

کلمات کلیدی در سئو

شاید بتوان گفت که کلمات کلیدی مهم ترین بخش در سئو هستند که باید به آن ها بیشترین توجه را کرد. کلمه کلیدی مشخص می کند که صفحه شما در مورد چیست و به چه عنوانی می پردازد.

عنوان نویسی در سئو

تکنیک های عنوان نویسی به نحوی که روی مخاطب اثر بگذارند می تواند روی SEO تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین توصیه می شود تکنیک های لازم برای تیتر نویسی را نیز یاد بگیرید تا بتوانید تیتر های جذابی بنویسید.

سئو تکنیکال

یکی از مباحث مهم در SEO، بحث سئو تکنیکال است. تکنیک هایی که به بهبود عملکرد کلی سایت منجر می شود مانند بهبود سرعت سایت و بهبود رابط کاربری، همگی در زیرمجموعه سئو تکنیکال قرار می گیرند.

اصطلاحات سئو – آموزش صفر تا صد سئو رایگان

سئو نیز مانند هر علم دیگری دارای اصطلاحات مختلفی ست. در این قسمت از موزش صفر تا صد سئو رایگان به چند اصطلاح سئو که کاربرد زیادی دارند اشاره می کتیم:

مطلب پیشنهادی:  SAR استیل کولین - رابطه ساختار و فعالیت استیل کولین

آموزش صفر تا صد سئو رایگان | سئو کلاه سفید

مجموعه اقدامتی که برای بهبود عملکرد سایت در موتور های جستجو انجام می شود و کاملا طبیعی و قانونی هستند، سئو کلاه سفید گفته می شود.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان | سئو کلاه سیاه

اقداماتی که شاید در گذشته انجام می شدند اما امروزه گوگل به چنین اقداماتی نمره منفی میدهد. این گونه تکنیک ها سئو کلاه سیاه نام دارند.

آموزش صفر تا صد سئو رایگان | سئو خاکستری

زمانی که تکنیک های کلاه سیاه و سئو کلاه سفید با هم ترکیب شوند، سئو کلاه خاکستری شکل می گیرد.

آموزش رایگان سئو pdf

در ادامه ی آموزش صفر تا صد سئو رایگان، در این قسمت می توانید یک PDF از مجموعه نکات مهم سئو را دانلود کنید. برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمائید.

آموزش سئو وردپرس pdf

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) است که محبوبیت فوق العاده ای دارد. در این قسمت از آموزش صفر تا صد سئو رایگان یک PDF قرار دادیم که آموزش سئو وردپرس در آن قرار دارد. آموزش رایگان سئو سایت را می توانید در این مطلب به طور دقیق مطالعه کنید.

 

آموزش صفر تا صد سئو رایگان | سئوی محتوا چیست؟

سئوی محتوا، پایه و اساس یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب است. بدون محتوایی که هدف خود را به خوبی به کاربران و موتورهای جستجو منتقل کند، نمی توانید موقعیت شماره 1 را در Google بدست آورید؛ و محتوای فاقد استراتژی سئو در این امر محدود خواهد بود که بتواند تجارت شما را به اهداف بازاریابی خود نزدیک کند؛ بنابراین، سئو و بازاریابی محتوا دست به دست هم می دهند تا شما به نتیجه خوبی دست پیدا کنید. محتوای SEO شامل هر محتوایی است که هدف آن ایجاد ترافیک از جستجوی ارگانیک است. آموزش صفر تا صد سئو رایگان

در استراتژی بازاریابی محتوا، ممکن است شما قصد داشته باشید محتوای خود را در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید یا به عنوان صفحات اصلی تبلیغات پولی، عمل کنید. در حالی که برخی از محتوای SEO شما نیز در خدمت این اهداف است، به این صورت که هدف اصلی آن جذب کسانی است که برای کلمات کلیدی خاص مربوط به تجارت شما جستجو می کنند. محتوای SEO می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. پست های وبلاگ
  2. فیلم ها
  3. ابزارهای تعاملی
  4. راهنما یا محتوای قابل بارگیری
  5. صفحات محصول یا خدمات

همین که کلمات کلیدی SEO را برای نوشتن محتوا انتخاب کردید، به این فکر کنید که کلمه کلیدی چه هدفی را نشان می دهند. خود را در موقعیت جستجوگر قرار دهید. اگر آن کلمه کلیدی را در Google تایپ کنید، امیدوارید که چه چیزی را پیدا کنید؟ این عبارت جستجو درمورد آنچه جستجوگر می خواهد، به شما چه می گوید؟

  • آیا آنها می خواهند در مورد چیزی یاد بگیرند؟
  • آیا آنها فقط کنجکاو هستند که چیزی چیست؟
  • آیا آنها مشکلی دارند و به دنبال راه حل هستند؟
  • آیا این مشکلی است که تجارت شما به حل آن کمک می کند؟
  • آیا آنها به دنبال خرید چیزی هستند؟

 

بهینه سازی سایت با سئو – آموزش صفر تا صد سئو رایگان

بهینه سازی سایت با سئو شامل مهارت های مختلف بازاریابی و فنی است که از بهینه سازی موتور جستجو گرفته تا تجربه کاربری شخصی، از طریق بهینه سازی سرعت صفحه را بهبود می بخشد. اگر وب سایتی را اداره می کنید، می دانید که به لطف نرخ تبدیل خوب، بهینه سازی سایت برای جذب ترافیک و ایجاد فروش چقدر اهمیت دارد؛ اما در واقع منظور از بهینه سازی وب سایت چیست؟

  1. بهینه سازی موتور جستجو سئو

SEO یک رشته بازاریابی دیجیتال است که شامل فعالیت های فرعی مرتبط با ایجاد محتوای وب سایت بر اساس کلمات کلیدی است که از قبل در موتور جستجوی شما انتخاب شده است. در ایالات متحده و اروپا، اکثر قریب به اتفاق افراد می دانند که SEO بر روی Google متمرکز است. یاهو و رقبای آن هرگز واقعاً موفق به نفوذ در بازارها نشده اند؛ بنابراین بهینه سازی موتور جستجو به معنای توانایی شرکت شما در افزایش رتبه Google در یک روش دقیق و هدفمند است، شما بیش از هر چیز به دنبال رتبه بندی در کلمات کلیدی هستید که بازدیدکنندگان واجد شرایط را ارائه می دهد. آموزش صفر تا صد سئو رایگان

مطلب پیشنهادی:  آموزش آناتومی عمومی

محتوای سایت شما باعث رتبه بندی شما می شود، این همان چیزی است که Google سایت شما را بالا می برد و برای نمایش نتایج در موتور جستجوی خود، محتوای شما را تجزیه می کند. فراتر از ایجاد اطلاعات در سایت، ایجاد محتوا و منابع با کیفیت به شما امکان می دهد بازدیدکنندگان خود را درگیر کنید و محصولات خود را بفروشید که این امر همراه با طراحی، مهمترین جنبه سایت شماست. مطمئناً، محتوای سایت شما می تواند به اشکال مختلف (نوشتاری، تصویری و ویدئویی) ارائه شود و حاوی کلمات کلیدی باشد که می خواهید برای بالا بردن رتبه خود استفاده کنید. در آخر، محتوای با کیفیت خود را به اشتراک می گذارد، این بدان معنی است که وقتی محتوای شما به اشتراک گذاشته می شود، Google آن را به عنوان یک علامت مثبت تفسیر می کند.

  1. بهینه سازی عملکرد فنی

عملکرد فنی محرک وب سایت شماست. این به سهولت بازدیدکنندگان از سایت شما برای بازدید و تعامل با آن بستگی دارد، بنابراین، این یک جنبه مهم در بهینه سازی وب سایت است. تکمیل SEO، بهینه سازی فنی و همچنین فاکتورهای عملکردی را تعیین می کند که بر رتبه بندی سایت شما در Google تأثیر می گذارد.

سفارش تايپ

  1. بهینه سازی تبدیل و تجربه کاربر

بهینه سازی نرخ تبدیل، شامل همه کارهایی است که شما می کنید تا بازدید کنندگان از سایت شما تجربه مرور و تعامل بهتری داشته باشند، این یک جنبه مهم برای هر سایت تجارت الکترونیکی است. اگر تجربه کاربری را بهبود ببخشید، به طور طبیعی نرخ تبدیل سایت خود را نیز بهبود خواهید بخشید، درنتیجه، کاربران درک بهتری از ارزش افزوده شما پیدا می کنند.

آموزش 0 تا 100 سئو

اگر قصد دارید تمام مطالب ذکر شده را به صورت عملی یاد بگیرید می توانید از ویدئوی آموزش 0 تا 100 سئو استفاده کنید. فیلم آموزش صفر تا صد سئو تمام نکات ذکر شده و به همراه تکنیک های دیگر را پوشش می دهد.در این مطلب به آموزش صفر تا صد سئو رایگان پرداختیم و موضوع SEO را به طور کامل پوشش دادیم. این مطلب هر روز اپدیت می شود و جدید ترین نکات سئو 2024 به افزوده خواهد شد. آموزش کامل سئو می تواند یک پروسه باشد به این معنا که هیچ وقت تمام نمی شود و شما باید هر روز علم خود را بروز کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش مقدماتی ورد

افزایش سرعت سایت

سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهم‌ترین موضوع در زمینه‌ی سئو نباشد، قطعا جزو چند اولویت اول خواهد بود.

برای درک اهمیت سرعت سایت بهتر است بدانید آمازون هر 100 میلی ثانیه تاخیر در لود شدن سایت را علت کاهش فروش یک درصدی این فروشگاه بیان کرده است. از سوی دیگر سرعت سایت برای کاربرانی که چندین نتیجه جستجو را باز می‌کنند و به سراغ سریع‌ترین تب می‌روند نیز مهم است و از این طریق ترافیک را افزایش می‌دهد.

پس سرعت کم سایت نه تنها رتبه شما را در گوگل متزلزل می‌کند؛ بلکه می‌تواند کاربران شما را نیز کاهش دهد.

بهینه سازی کدهای سایت

برنامه نویسی و کدها در طراحی سایت یکی از مهم‌ترین موضوعات برای افزایش سرعت این پلتفرم‌ها هستند. موتور جستجو گوگل، هر سایتی را با کدهایی که در آن نوشته‌اید مورد ارزیابی قرار می‌دهد و اگر این کدها نامنظم، حجیم بوده و سئو فرندلی نباشد در زمان بارگذاری و سئو سایت امتیاز منفی برای شما ثبت می‌شود.

علاوه بر این موضوع اگر کدهای موجود در سایت بیش از حد باشند، طبیعی است که خزنده های گوگل زمان بیشتری را باید برای خواندن آن ها صرف کنند و از این رو احتمال کاهش سرعت سایت وجود دارد. به طبع آن شاهد کاهش رتبه سایت در گوگل نیز خواهیم بود.

اگر به برنامه نویسی سایت تسلط ندارید و سایت شما وردپرسی است می توانید با استفاده از افزونه‌ها کدهای سایت خود را بهینه کرده و سئو آن را ارتقا دهید.

به طور کلی مبحث بهینه سازی کدها یکی از مهم ترین موضوعات در آموزش سئو 0 تا 100 می‌باشد.

لینک های داخلی Internal link

لینک داخلی (Internal linking) بخش مهمی از سئو است که در اغلب اوقات نادیده گرفته شده است.

دلیل اهمیت لینک داخلی

1- دسترسی ربات های خزنده به صفحات وب سایت شما را آسانتر می کنند و کرال کردن وب سایت ها بهبود می یابد. در صورتی که صفحات سایت ها توسط پیوندهای داخلی به خوبی به یکدیگر لینک داده شوند، کار Crawler های گوگل در پیدا کردن و و فهرست بندی تمام صفحات وب سایت آسان تر می شود.

2- لینک های داخلی UXو تعامل کاربران را بهبود می بخشند. اگر navigation خوبی داشته باشید، بازدیدکنندگان به راحتی آنچه که در پی آن هستند را پیدا می کنند. در صورت وجود لینک داخلی مناسب، کاربر زمان بیشتری در سایت باقی می ماند و همه آنچه که به دنبال اش است را در سایت شما پیدا می کند. نرخ تعامل کاربر با سایت شما افزایش می یابد.

3- لینک های داخلی رتبه سایت را نیز بهبود می بخشند. درست است internal links ارزش صفحه را نیز انتقال می دهند. اگر صفحه ای لینک های داخلی مرتبط با انکرتکست های مناسب داشته باشد، گوگل صفحه مقصد را بهتر کرال می کند و به آن صفحه اهمیت بیشتری می دهد.

قانون طلایی ساختار لینک های داخلی: هر صفحه می بایست حداکثر 3 کلیک با صفحه اصلی یا همان Home Page فاصله داشته باشد. مهمترین مزیت لینک داخلی، برخلاف لینک سازی خارجی این است که internal links کاملا در اختیار شما هستند.

 

5/5 - (4 امتیاز)
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب