آموزش مقدماتی ورد

به عنوان بخشی از ماکروسافت آفیس، ورد یکی از محبوب ترین ابزارهای بهره وری در جهان است. در حقیقت، کار با Microsoft Word آسان است و با استفاده از ورد در کمترین زمان اسناد مفید تجاری را ایجاد خواهید کرد، همچنین  بسیاری از قالب های ورد را می توان به قالب doc  تبدیل کرد، هم چنین می توانید اسناد ورد را به عنوان پرونده های pdf ذخیره کنید. در این راستا به منظور آشنایی بیشتر با این فرایند، می خواهیم بدانیم آموزش مقدماتی ورد چگونه است و به چه منظور استفاده می شود؟

آموزش مقدماتی ورد: کاربرد نرم افزار ورد

یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای ایجاد سند تجاری موثر با ورد، استفاده از الگو است. صدها قالب ورد حرفه ای وجود دارد که می توانید از طریق Envato Elements و GraphicRiver در دسترس قرار دهید. هم چنین سعی کنید یاد بگیرید که چگونه با ابزار Word کار کنید تا به سرعت، اسناد عالی کسب و کار را تهیه کنید. همه موارد را از قالب بندی سبک های اصلی متن گرفته تا ایجاد طرح های جذاب صفحه آرایی و استفاده از سرصفحه ها و پاورقی ها را در حین آموزش مقدماتی ورد یاد خواهید گرفت.

همچنین ببیند: سفارش پروژه

در آموزش مقدماتی ورداز مهم ترین کاربردهای مهم نرم افزار ورد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

Home

این گزینه هایی مانند رنگ قلم، اندازه قلم، سبک قلم، تراز بندی، فاصله خط و غیره دارد. تمام عناصر اساسی که ممکن است شخص برای ویرایش سند خود به آن نیاز داشته باشد، در گزینه Home موجود است.

Insert

جداول، اشکال، تصاویر، نمودارها، پاورقی، شماره صفحه و … همه می توانند در سند وارد شوند. آنها در گروه ” Insert” قرار می گیرند.

Page Layout

الگو یا طرحی که می خواهید سند شما در آن ایجاد شود را می توان در این تب انتخاب کرد. انتخاب یک برگه مناسب، ظاهر سند شما را بهبود می بخشد.

هم چنین در زیر زمینه های مختلفی وجود دارد که در حین آموزش مقدماتی ورد یاد خواهید گرفت:

References

در آموزش مقدماتی ورد این یکی از ساده ترین ابزارهایی است که می تواند توسط معلمان و دانش آموزان استفاده شود. ایجاد یادداشت ها با استفاده از MS Word آسان تر است، زیرا با افزودن اشکال و تصاویر می توان تعامل بیشتری برقرار کرد. انجام وظایف در MS Word و ارسال آنلاین آنها نیز راحت است. آموزش مقدماتی ورد

مطلب پیشنهادی:  آموزش تهیه پاورپوینت

Mailings

ارسال نامه، صورتحساب، ایجاد گزارش، سربرگ، نمونه اسناد، همه به راحتی با استفاده از MS Word انجام می شود.

View

از آنجا که گزینه های جداگانه ای برای کتاب شناسی، فهرست مطالب و غیره در دسترس است، لذا بهترین ابزاری است که می تواند توسط نویسندگان برای نوشتن کتاب و تنظیم آن بر اساس طرح و تراز دلخواه استفاده شود.

آموزش مقدماتی ورد: امکانات نرم افزار ورد

برخلاف ویرایشگر متن ساده، استفاده از نرم افزار ورد، چندین ویژگی اضافی را ارائه می دهد که می تواند سند یا متن شما را با ظاهری حرفه ای تر نمایش دهد.

در زیر لیستی از امکانات در حین آموزش مقدماتی ورد آورده شده است:

  • قالب بندی متن، تغییر قلم، اندازه قلم، رنگ قلم
  • کپی، برش و جای گذاری، وقتی متن به سندی وارد شد، می توان آن را کپی کرد یا برش داد و در سند فعلی یا سند دیگری جای گذاری کرد.
  • چندرسانه ای، کلیپ آرت، نمودارها، تصاویر و فیلم را در یک سند وارد کنید.
  • املا و دستور زبان، بررسی غلط های املایی و دستوری در یک سند.
  • طرح را تنظیم کنید، قابلیت تغییر در حاشیه، اندازه و طرح یک سند.
  • یافتن، پردازشگرهای کلمه به شما امکان می دهد هر کلمه یا متنی را در هر اندازه از سند به سرعت پیدا کنید.
  • جستجو و جایگزینی، می توانید از ویژگی جستجو و جایگزینی برای جایگزینی متن در سراسر سند استفاده کنید.
  • درج جداول، جداول را به یک سند اضافه کنید.
  • سرصفحه و پاورقی، امکان تنظیم و تغییر متن در هدر و پاورقی یک سند.

فیلم آموزش تایپ در ورد

به زودی ویدئویی آموزش مقدماتی ورد گذاشته خواهد شد.

مقدمه

در گلچین کردن این ویدیوها سعی کرده ایم کاربردی ترین دستورات و دروس را گرد هم بیاوریم. این ۲۳ ویدیوی آموزشی شامل موضوعات متنوعی از ورد هستند، از جمله:

  • مقدمه و آشنایی با نرم افزار ورد (Word)
  • شروع یک تایپ ساده
  • زیباسازی متن
  • کار با صفحات و شیوه های نمایش یک سند
  • کار با جدول ها
  • کار با تصاویر
  • درج اشکال گرافیکی
  • نمودارها
  • درج لینک، سربرگ، پاورقی و شماره گذاری صفحات
  • فرمت بندی صفحات
  • ایجاد فهرست، منابع و پاورقی
  • چند ترفند دیگر در نرم افزار Word
  • و …
مطلب پیشنهادی:  روش درس خواندن رتبه های تک رقمی کنکور

ترجمه دانشجويي

آموزش مقدماتی ورد: شماره گذاری صفحه در ورد

شماره گذاری صفحات در حین یادگیری و آموزش مقدماتی ورد، گزینه بسیار مفیدی است، به ویژه هنگامی که در حال نوشتن اسناد بزرگتر مانند مقاله، پایان نامه یا کتاب هستید. اگر فهرست مطالب را دارید، شماره گذاری صفحات می تواند باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما در خواندن مطالب مختلف شود و اگر تصمیم دارید، نسخه چاپی خود را انتخاب کنید، شماره گذاری صفحه ضروری است. با این حال، نوشتن یک مقاله بزرگتر یا یک کتاب همچنین به این معنی است که در ابتدا یک صفحه فهرست مطالب و یک صفحه خالی خواهید داشت و نمی توانید صفحات خود را از فهرست مطالب شماره گذاری کنید. ممکن است به نظر برسد که انجام آن سخت است، اما در واقع کاملاً ساده است و در کمتر از یک دقیقه قابل انجام است.

  1. صفحه ای را انتخاب کنید که می خواهید از آن شماره گذاری کنید.
  2. نشانگر را به ابتدای آن صفحه ببرید و به صفحه Layout> Breaks بروید.
  3. گزینه Next Page را انتخاب کنید. کاری که این عامل انجام می دهد، ایجاد یک بخش و شروع یک بخش جدید در صفحه مورد نظر شما است.
  4. به Insert> Number بروید. هر آنچه را که برای شما خوشایند است، انتخاب کنید. برای این آموزش، Bottom Of Page را انتخاب کنید. اکنون خواهید دید که تمام صفحات شما، از جمله صفحات اول، شماره گذاری شده اند.
  5. اکنون، در حالی که ویرایشگر شماره گذاری صفحه باز است، روی پیوند قبلی کلیک کنید و مطمئن شوید که برجسته نشده است. با این کار Word از شمارش شماره صفحات، جلوگیری می کند. آموزش مقدماتی ورد
  6. پس از آن، اعداد را از تمام صفحاتی که نمی خواهید شماره گذاری شوند، حذف کنید.

ذخیره ورد به شکل فایل پی دی اف

اسناد Microsoft Word یکی از رایج ترین انواع پرونده هایی است که به صورت PDF ذخیره می شود. فایل های PDF شامل متن و گاهی اوقات تصاویر است که محتوایی است که با استفاده از ورد ایجاد می شود. اگر یک سند Word دارید که می خواهید آن را به عنوان یک فایل PDF ذخیره کنید، روش های مختلفی برای انجام آن در حین آموزش مقدماتی ورد وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  دانلود کتاب فارماکولوژی کاتزونگ

برای راهنمایی در مورد نحوه ایجاد PDF از یک سند Word نکات زیر را پیگیری کنید:

  • در تب File روی گزینه save as کلیک کنید، در پنجره ای که باز می شود، نام فایل و نوع فایل ذخیره شده را مشاهده می کنید کافی است در قسمت save as type، گزینه pdf را انتخاب کنید. آموزش مقدماتی ورد
  • در اکثر نسخه های Microsoft Word، با دنبال کردن مراحل بالا می توانید سند ورد را مستقیماً در یک نوع فایل PDF ذخیره کنید.

آموزش مقدماتی ورد: آموزش word 2019

نرم افزار ورد در ورژن های مختلفی عرضه شده است که کارکردن با تمامی آن ها تقریبا مشابه است بنابراین شما با رعایت همین اصول می توانید در هر کدام از نرم افزار های ورد 2013 یا ورد 2016 و یا ورد 2019 اقدام به تایپ کنید.

معرفی نرم افزار Word

Word یکی از نرم افزارهای موجود در Microsoft Office میباشد که یک ویرایشگر متن است. ما به عنوان کاربر استفاده کننده از سیستم های کامپیوتری، نیازمند کار با ویرایشگر های متنوعی هستیم. مثلا از نرم افزار Paint میتوانیم برای ویرایش تصاویر خود استفاده کنیم. پس همانطور که ویرایش تصاویر با یک نرم افزار ممکن میشود، ویرایش کردن متون نیز نیازمند نرم افزاری مخصوص به خود خواهد بود. نرم افزار Word دقیقا همان نرم افزار ویرایشگر متن در ویندوز میباشد که توانایی های خارق العاده ای هم دارد.

ویژگی ها و کاربردهای برنامه ورد

نرم افزار ورد یک ویرایشگر متن است. از یک ویرایشگر انتظار میرود که تمام قابلیت ها برای ویرایش کردن متون را در اختیار ما قرار دهد. قابلیت هایی نظیر تغییر فونت، تغییر سایز، تعیین رنگ متون، تغییر استایل و حتی تعیین چیدمان و تراز نوشته ها. این قابلیت ها برای نوشتن یک فایل متنی ضروری و مورد نیاز میباشند.

در این مقاله به آموزش مقدماتی ورد پرداختیم و نکات لازم را ذکر کردیم.

امتیاز شما post
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب