آموزش آناتومی عمومی

آموزش آناتومی عمومی را از مجموعه آموزش تخصصی علوم پزشکی مي توانيد در این صفحه دانلود نمائید. در این فایل علاوه بر مباحث مقدماتی آناتومی (کالبدشناسی) به مباحث جزئی تر نیز اشاره ای داشته است که برای آشنایی اولیه برای علاقمندان و به ویژه دانشجویان علوم پزشکی مناسب می باشد.

آموزش آناتومی عمومی: آناتومی چیست؟

تشريح و كالبد گشائي، عبارت است از بررسي و شناخت ساختمان بدن انسان و نحوه ارتباط و قرارگيري اجزاء تشكيل دهنده آن نسبت به يكديگر. آناتومي بدن انسان مي تواند در سطوح مختلفي از سطح ماكروسكوپي تا ميكروسكوپي و حتي فراساختاري و مولكولي مورد بررسي قرار گيرد. آموزش تصویری آناتومی عمومی بدن انسان این اثر به شما کمک می کند تا درک بهتری از آناتومی بدن انسان داشته باشید و همچنین برای افرادی که هیچ گونه دانشی از آناتومی بدن انسان ندارند.

انجام مقاله دانشجويي

اصطلاحات آناتومی (Basic Anatomical Terms)

اصطلاحات پايه در آناتومی به منظور توصيف بهتر ساختار و عملكرد قسمتهاي مختلف بدن، متخصصين آناتومي اصطلاحات و واژههاي اختصاصي و استانداردي در نظر گرفته اند كه اين امر منجر به ايجاد يك زبان آناتومي مشترك در بين زبانهاي مختلف دنيا در جهت برقراري ارتباط بهتر و سهولت
تبادل اطلاعات به صورت يكسان گرديده است.

مطلب پیشنهادی:  آموزش سم شناسی

بي شك بدون استفاده از اين واژهها فهم دقيق عملكرد غيرطبيعي عضلات و مفاصل و نيز تغيير وضعيت ارگانها و محل دقيق تومورها و تودههاي غير طبيعي امكان پذير نميباشد. در اين راستا ابتدا وجود يك وضعيت استاندارد ميگويند. در اين وضعيت فرد به صورت ايستاده (Anatomical position) قرارگيري بدن ضروري است كه به آن موقعيت آناتوميكي قرارگرفته، به طوري كه سر، صورت و نيز كف دستها رو به جلو و انگشت شست هر دو دست به سمت خارج قرار مي گيرند.

آموزش آناتومی عمومی

  • فرمت آموزش: PDF
  • تعداد صفحات: 14 صفحه
  • مخاطبان: دانشجویان پزشکی، پرستاری، داروسازی و دیگر دانشجویان رشته های علوم پزشکی

دانلود آموزش آناتومی عمومی

یک جزوه بسیار عالی برای یادگیری آموزش آناتومی عمومی تدارک دیده شده است که با مطالعه آن می توانید اطلاعات خود را بروز کرده و دیدگاه کاملی نسبت به این علم پیدا کنید.

دانلود فایل آناتومی مقدماتی عمومی 

5/5 - (3 امتیاز)
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب