مطلب

4 راهِ تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا برای سایت

تولید محتوا برای سایت یکی از اساسی ترین اقدامات برای بروز بودن سایت است. هر کسب و کاری برای آن که محصولات خود را نشان دهد یا خدمات خود را برای مشتریان معرفی کند باید به تولید محتوا بپردازد. برای دانستن تعریف تولید محتوا و می توانید به این صفحه وارد شوید. برای یادگیری اصول طراحی و تولید محتوا نیز باید آموزش تولید محتوا را ببینید تا به پاسخ ( چگونه تولید محتوا کنیم ) برسید.  در ادامه روش های کارامد و موثر برای تولید محتوای سایت را بیان می کنیم پس تا پایان با ما همراه باشید.

تولید محتوای مناسبتی

وبسایت های خلاق برای هر مناسبتی که پیش می آید یک محتوای جدید منتشر می کنند و این کار را به نحوی انجام می دهند که هم برای مخاطب ارزش آفرینی کنند یعنی محصول جدیدی را معرفی کنند یا به آن مناسبت تخفیفی را ارائه کنند و هم به گوگل بفهمانند که سایت آن ها به روز است و در مقاطع زمانی مختلف محتوای مربوط به آن را منتشر می کنند. برای دست یابی به این هدف داشتن یک پلن تولید محتوا ضروری ست. در واقع شما باید یک تقویم محتوایی داشته باشید و از پیش تعیین کنید که در فلان مناسبت قصد دارید فلان محتوا را منتشر کنید.

دانلود تقویم محتوایی سال 1400

تولید محتوای معرفی محصول و خدمات

مورد دیگر برای تولید محتوا که مختص سایت های فروشگاهی هم نیست، معرفی محصول و خدمات است. وقتی صحبت از تولید محتوای معرفی محصولات به میان می آید ممکن است تصور کنید مقصود ما همان تولید محتوای فروشگاهی ست اما فروشگاه های اینترنتی محصولات متنوعی دارند در صورتی که یک کسب و کار ممکن است یک محصول خاص داشته باشد. در این صورت نیاز به تولید محتوا برای محصولات دارد.

ممکن است بپرسید محصول نویسی چیست ؟ پاسخ کوتاه آن است که محصول نویسی، نگارشِ مختصری از معرفی آن محصول است با لحنی که مشتری را برای خرید آن متقاعد کند و در عین حال اطلاعات اصلی راجع به آن را به روشنی بیان کند. به طور مثال تولید محتوا پوشاک یکی از انواع تولید محتوای محصول است و در آن به معرفی پوشاک آن فروشگاه پرداخته می شود. به طور کلی تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی اصول و قواعد خود را دارد و باید آن را به طور حرفه ای آموخت. برای استفاده از خدمات تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی می توانید وارد صفحه سفارش تولید محتوا شوید و فرم مربوطه را پر کنید.

تولید محتوای آموزشی

ابتدا پاسخ این سوال که تولید محتوای آموزشی چیست ؟ را می دهیم. تولید محتوای آموزشی شامل تهیه محتوا به منظور اموزش و پرورش در سنین مختلف و با موضوعات مختلف می باشد. این محتواها بیشتر برای موسسات اموزشی که یک دوره خاص را اموزش می دهند کاربرد دارد اما امروزه بیشتر سایت ها تلاش می کنند از این نوع محتوا نیز استفاده کنند. انواع محتوای آموزشی شامل محتوای آموزش دوره های مهارتی یا دانشگاهی، آموزش استفاده از یک محصول، آموزش یک زبان خاص و… هستند. محتوا های آموزشی یکی از جذاب ترین بخش های کار تولید محتوا است.

تولید محتوای فروشگاهی

تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی از مهم ترین موارد است و می توان گفت بیشترین محتوایی که در سطح وب تولید می شود در این حوزه قرار می گیرد. هدف تولید محتوا برای محصولات این است که مخاطب با محصولات آن فروشگاه اینترنتی آشنا شود و برای خرید تصمیم بگیرد. همان طور که می دانید تولید محتوا برای هر یک از مقاصدی که تا به حال ذکر شد اصول و قواعد خاصی دارد. برای مثال در بحث تولید محتوا برای سایت فروشگاهی به چند نکته باید توجه شود که می تواند اثربخشی محتوا را تا چندین برابر افزایش دهد.

  • محتوای فروشگاهی باید ساده و با زبان رسا نوشته شود.
  • محتوای فروشگاهی باید کوتاه و مختصر بوده و در همین حجمِ کوتاهِ محتوا اطلاعات جامعی را به مخاطب بدهد.
  • در تولید محتوا برای محصولات بایستی اصل صداقت رعایت شود زیرا در طولانی مدت می تواند به اعتماد سازی کمک کند.
  • در این گونه محتوا باید سوالات مخاطب پیش بینی شده و به آن ها پاسخ داده شود.

 

سخن آخر

در این مطلب به چندین راه تولید محتوا برای سایت پرداختیم. استفاده از این ایده ها به بروز بودن سایت و محتوای آن کمک می کند. اگر شما هم ایده ای برای تولید محتوا دارید می توانید آن را مطرح کنید تا همه از آن استفاده کنند. شاد و پیروز باشید.

امتیاز مطلب
5/5
اشتراک گذاری این مطلب
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
این مطالب را هم ممکن است بپسندید
دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *