مطلب

مثبت اندیشی ؛ 10 راز مثبت گرا بودن

سلام به همراهان ترجمه صد؛ این که مثبت اندیشی بر سلامت جسم و جان شما تأثیر بسیاری می‌گذارد در حد یک شعار یا جملات حکیمانه در کتابهای موفقیت نیست. مطالعات بسیار زیادی در سراسر جهان انجام شده است که نشان داده با مثبت اندیشی فعالیت مغز و نیز هورمون‌ها به نحو بهتر و مطلوبتری انجام می‌گیرد و شما را به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۰ بهترین تکنیک مثبت اندیشی و اثرات باورنکردنی مثبت اندیشی را یاد بگیرد.

 

۱. هر روز بخندید و شادمان باشید

خنده حقیقتاً بهترین دارو برای بیش‌تر کسالت‌ها و ناراحتی‌ها است. خنده دستگاه ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌کند، خلق و خوی‌تان را بهبود می‌بخشد، درد را از بین می‌برد، و از شما در برابر اثرات مخرب استرس محافظت می‌کند.

راه‌هایی پیدا نمائید که با کمکشان دائماً بخندید. فیلم کمدی نگاه نمائید؛ عصرهایتان را با دوستان شوخ و بذله‌گویی بگذرانید که دائماً شما را می‌خندانند. دوستانتان را شب‌ها به خانه دعوت نمائید و با هم بازی نمائید.

 

۲. از سؤال پرسیدن نترسید

پرسیدن به معنای نادانی و جهل نیست؛ بلکه به این معنا است که به دنبال اطلاعات بیش‌تری هستید و می‌خواهید موضوعات را به روشنی درک نمائید. با در اختیار داشتن دانش بیش‌تر، قدرت بیش‌تری نیز خواهید داشت.

۳. حق شناس و قدردان باشید

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش مثبت اندیشی، حق‌شناسی است. شکرگزاری برای آن‌چه در حال حاضر دارید، منفی‌نگری را که ممکن است شما غرق کند از بین می‌برد. حق‌شناسی، فوراً با احساس عشق در شما عجین می‌شود. وقتی عشق وارد قلب شما شود، ترس و سایر احساسات منفی امکان ورود پیدا نمی‌کنند.

بهترین و اثربخش‌ترین روش برای حق‌شناسی در زندگی، بیان آن در صبح هر روز است. هنگام بیدار شدن، ده چیز در زندگی خود را نام ببرید که بابت آن‌ها سپاسگزار هستید. این فهرست را می‌توانید با صدای بلند یا در ذهن خود مرور نمائید، اما باید مفصل باشند و از قلب شما نشات بگیرند. بستن چشمان‌تانا می‌تواند به شما در احساس حق‌شناسی کمک‌کند.

 

۴. سعی نمائید دیگران را ببخشید و فراموش کنید

اشتباهات و شکست‌ها علت اصلی بروز تفکر منفی در وجود ما هستند. اگر به گونه‌ای یاد بگیریم که تمام درد، رنج و ترسی را که سعی می‌کنیم تا در دل و ذهن‌مان نگه داریم، کنار بگذاریم، دیگر چیزی برای جلوگیری از تلالوِ افکار روشن در ما وجود نخواهد داشت. خودتان را به دلیل اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید ببخشید و این اشتباهات را فراموش نمائید تا اثرات باورنکردنی مثبت اندیشی را ببینید.

۵. تمرین تنفس انجام دهید

گفته می‌شود آدم‌هایی که می‌توانند تنفس خود را کنترل کنند قادرند زندگی خود را نیز کنترل کنند و مثبت اندیشی بیشتری باشند. از جوانب بسیاری، این گزاره بسیار درست است. به زمانی از گذشته دقت نمائید که کنترل خود را از دست داده ‌بودید. الگوی تنفس شما چه تغییری کرده ‌بود؟ در زمان عصبانیت، تنفس شما کوتاه و سریع می‌شود. اگر تنفس خود را کنترل نمائید، می‌توانید احساسات منفی خود را بشناسید و تغییر دهید.

در فضای آرام یا در زمان مراقبه، تمرین تنفس را به صورتی که در ادمه می‌آید انجام‌دهید. وقتی از راه بینی نفس می‌کشید، حس نمائید هوا وارد بدن‌تان می‌شود و به اعماق شش‌های‌تان می‌رود. پس از برخورد هوا به عمیق‌ترین بخش شش‌های‌تان، حس نمائید به آهستگی آن را از راه دهان خارج‌ می‌نمائید. همراه آن تمام تنش‌های خود را دور بریزید.

 

۶. داشته های زندگیتان را بشمارید

بر آن‌چه که دارید تمرکز نمائید نه آن‌چه که ندارید. تمرکز روی کاستی‌ها تنها حس نارضایتی و ناامیدی را به همراه خواهد داشت که فقط وقت ما را تلف می‌کند. در عوض، به خاطر تمام نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی داشته، سپاسگزار باشید.

چطور روزی ده ساعت مطالعه کنیم؟

 

۷. مدیتیشن را فراموش نکنید

مراقبه یا مدیتیشن یکی از اثربخش‌ترین راه‌ها برای افزایش بهره‌وری شما است. رویه‌ی مراقبه، آگاهی را در افراد افزایش می‌دهد و برقراری ارتباط روشن بین ذهن، جسم و روح را افزایش می‌دهد. از طریق مراقبه می‌توانید یاد بگیرید احساسات منفی که شما را پس‌ می‌زنند رها نمائید و با خودِ بزرگ‌ترتان رابطه برقرار نمائید.

 

۸. دست از نگرانی‌های بی دلیل بردارید

در پایان هر روز، قبل از رفتن به خواب، نیازی نیست که تجارب بد و لحظات ناراحت کننده‌ای را که در آن روز برای‌تان رخ داده‌است، در درون‌تان حفظ نمائید. اجازه دهید ترک‌تان کنند، آن‌ها را از پنجره بیرون بیندازید و خداحافظی نمائید. رویاهای شیرین در سرتان داشته باشید! زمانی که روز جدید از راه می‌رسد، امیدهای تازه رخ می‌نمایانند. ایمان خود را نسبت به این موضوع حفظ نمائید. اینگونه اثرات باورنکردنی مثبت اندیشی را خواهید دید.

 

۹. از آدم‌های منفی نگر دوری نمائید

همزمان، بهتر است از آدم‌های منفی نگر و بدبین دوری نمائید. همان اصل در اینجا نیز صادق است. اگر زمان زیادی را کنار آدم‌های منفی و بدبین سپری نمائید، پیدا کردن نکات مثبت زندگی برای‌تان دشوار می‌شود. باید بتوانید از چنین آدم‌هایی دوری نمائید تا به فردی خوشبین تبدیل شوید.

 

۱۰. ذهن خود را روی چیزهای مهم متمرکز نمائید

اهداف و اولویت‌های‌تان را برای آن‌چه که فکر می‌نمائید و انجام می‌دهید، تعیین نمائید. خودتان را در حال انجام فعالیت‌ها تجسم نمائید. یک راهکار برای مقابله با مشکلات توسعه بدهید. بر مواردی که باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرند، تمرکز نمائید اما در عین حال، زمانی را برای استراحت و لذت بردن اختصاص بدهید. به این ترتیب می‌توانید به نتایج مطلوب دست پیدا نمائید.

 

جمع بندی

همانطور که مطالعه کردید برای مثبت اندبشی راه های متعددی وجود دارد که اینها تنها بخشی از آن ها بود. شما می توانید راه های دیگری نیز برای خودتان و مخصوص خودتان ابداع کنید. کافی ست یاد بگیرید چگونه حال دلتان خوب می شود و چه چیز هایی شما را خوشحال می کند؟ این موارد را یادداشت کنید و تلاش نمائید هر از چند گاهی آن ها را مرور کنید. به این شیوه کم کم با درونی شدن آن موارد در ذهن شما، به طور ناخودآگاه به سمت آن ها حرکت می کنید و خواهید دید که تا چه اندازه تغییر کرده اید. شاد باشید و خنده را هیچ زمان حتی در زمان مشکلات فراموش نکنید و یادتان باشد غم و غصه رفتنی ست.

 

منبع: mentalgamecoaching

امتیاز مطلب
5/5
اشتراک گذاری این مطلب
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email
دسترسی سریع
این مطالب را هم ممکن است بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *