لیست اعضای سازمان نظام پزشکی

استان خراسان رضوی | شهرستان مشهد | رشته دکترای حرفه‌ای داروسازی
لیست اعضای سازمان نظام پزشکی
سازمان نظام پزشکی بزرگترین و قدیمی‌ترین سازمان غیردولتی در ایران پس از کانون وکلا می‌باشد که در تاریخ ۱۳۳۵/۱۰/۱۷ تأسیس گردیده‌است. رئیس اولین دوره این سازمان در سال ۱۳۴۷ منوچهر اقبال و پس از او محمدعلی حفیظی و بعد از انقلاب اسلامی ایران، هادی منافی، سید شهاب‌الدین صدر، علیرضا زالی، ایرج فاضل، محمدرضا ظفرقندی و محمد رئیس‌زاده رئیس این سازمان بوده‌اند. آخرین رئیس کل سازمان دکتر محمد رئیس‌زاده است که در تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ با ۱۵۰ رأی اعضای مجمع عمومی سازمان به این سمت انتخاب شد و سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در ۱۱ مهر ۱۴۰۰ با صدور حکمی او را برای مدت چهار سال به عنوان “رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران” منصوب کرد.
لیست اعضای سازمان نظام پزشکی

اعضاء سازمان نظام پزشکی

این سازمان با حدود سیصد هزار عضو پزشک، دندانپزشک، داروساز، دکترای علوم آزمایشگاهی، کارشناسان پروانه‌دار مانند علوم تغذیه، علوم آزمایشگاهی ماما، شنوایی‌شناس، فیزیوتراپ، بینایی سنج، آسیب‌شناس گفتار و زبان، کاردرمانگر، ارتوزیست و پروتزیست (ارتوپد فنی) و… سابقه‌ای بیش از پنجاه سال دارد. این افراد پس از عضویت در سازمان شماره عضویت در نظام پزشکی دریافت می‌کنند که شماره آن به ترتیب عضویت در سازمان می‌باشد.
سازمان نظام پزشکی در تمام شهرستان‌ها سراسر کشور تا تابستان 1402 دارای حدود سیصد هزار نفر عضو است. همچنین این سازمان دارای 220 شعبه در شهرهای مختلف بوده که هر کدام دارای هیات مدیره منتخب هستند و تمامی آنها زیر نظر رییس کل و شورای عالی نظام پزشکی هستند. لیست اعضای سازمان نظام پزشکی

وظایف سازمان نظام پزشکی

لیست اعضای سازمان نظام پزشکی شرح وظایف اصلی این سازمان عبارت است از: تعیین تعرفه خدمات تشخیصی درمانی در بخش خصوصی، صدور پروانه مطب شاغلین بخش خصوصی، رسیدگی انتظامی به تخلفات حرفه‌ای شاغلین حرف پزشکی از طریق هیاتهای انتظامی، ثبت نام و صدور گواهی عضویت، تعیین ضوابط و نظارت بر تبلیغات پزشکی، ارائه خدمات رفاهی به اعضای سازمان مانند واحد وام، توزیع آرم طرح ترافیک و ارائه خدمات بیمه‌ای مختلف، مشارکت در تعیین مالیات بر درآمد شاغلین بخش خصوصی و اعزام نماینده به هیاتهای حل اختلاف مالیاتی، معرفی نماینده در شورایعالی بیمه و شورایعالی آموزش پزشکی، تعیین شرح وظایف شاغلین حرف پزشکی، برگزاری برنامه‌های بازآموزی و آموزشی، انتشار نشریه سازمان و غیره. البته برخی از این اقدامات مانند برگزاری برنامه‌های ورزشی و هنری و تشکیل واحد وام از وظایف الزامی سازمان نیستند.
امتیاز شما post
مطلب پیشنهادی:  قرص تقویت حافظه
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
Picture of علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب