خاطرات مترو مشهد

امروز که وارد مترو شدم فهمیدم چقدر از کشورهای پیشرفته عقب تر هستیم. البته اول از همه چیز این را عرض کنم که نمیخوام ناله کنم و فقط از بدی ها بگم. من عاشق ایرانم و هر چه بدی داشته باشه تا پای جون عاشقش میمونم. حالا بگذریم. میشود به جای بلیط های کارتی که هر هفته شارژشان تمام می شود، مترو ها را مجانی کرد. مگر نه اینکه میخواهیم همه شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند؟ پس چه خوب می شود که تمام حمل و نقل عمومی کشور مجانی شود. میدانم که این کار هزینه زاست اما در عمل می توان به فرهنگ سازی آن هم فکر کرد. پیشنهاد میکنم برای مدتی این کار انجام شود و نتایج آن دقیقا مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. اگر نتایج دلخواه نبود می توان دوباره مترو و دیگر وسائل نقلیه را پولی کرد. باور کنید اگر مترو مجانی شود حتی آن شاسی بلند سوار هم می آید مترو سوار می شود. شما مردم را نمی شناسید. اگر بفهمند یک چیز مجانی است فورا برای آن صف می کشند. فقیر و غنی هم ندارد!
سرعت مترو مشهد بسیار پایین است
همیشه به این فکر میکردم که چه کسانی به عنوان راهبر قطار و مترو انتخاب می شوند؟ آیا یک رشته خاص به نام راهبری مترو وجود دارد؟ آیا هر کس بخواهد می تواند آموزش راهبری مترو ببیند؟ آیا پارتی بازی در اینکه کسی راهبر مترو مشهد بشود دخیل است؟ حتما می گویید مگر میشود شغلی بدون پارتی بازی باشد؟ حق با شماست. امروز در مترو مشهد به این فکر میکردم که چرا راهبر محترم این قدر در ایستگاه ها می ایستد؟ مگر اتوبوس آخر شهر است که منتظر مسافر می ایستد تا خانمی پله پله پایین بیاید و تصمیم بگیرد با این مترو بیاید یا صبر کند با مترو بعدی بیاید چون خلوت تر است؟ این را هم اضافه کنم که متاسفانه چند سالی ست تمام خدمات رفاهی بیشتر به خانمها تعلق میگیرد. مگر آقایان چه گناهی کرده اند که هیچ فروشنده مغازه و هیچ تاکسی ران و هیچ کارمند اداره ای برای آنها تره خورد نمیکند؟ پرانتز بسته.
مترو مشهد را چینی ها ساخته اند
به کوری چشم غرب زدگان، مترو مشهد توسط مهندسین چینی ساخته شده است. امیدوارم به زودی زود این تکنولوژی توسط مهندسین ما هم ساخته شده و بتوانیم در شهرهای ایران عزیزمان امکانات عمومی را بیشتر کنیم. سوالی که ذهن مرا به خود مشغول میکند این است که این قطارها آیا در چین اسمبل شده اند یا لوازم آنها وارد ایران شده و اینجا سرهم شده است؟ اگر شما میدانید به ما هم بگویید.
حرف آخر
چرا مردم در مترو اینقدر به هم نگاه میکنند؟ آقا و خانم محترم اولین شرط فرهنگ و ادب این است که در کار دیگران فضولی نکنیم. روی تیپ و قیافه و حرکات دیگران توجه و تمرکز نکنید. سعی نمایید روی خودتان تمرکز کنید. تا سخنی دیگر بدرود
امتیاز شما post
مطلب پیشنهادی:  ترفند های chat GPT
سفارش آنلاین در واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات پیشنهادی برای شما
Picture of علیرضا نادری
علیرضا نادری

داروساز، عاشق تولید محتوا و همیشه در حال آموختن و آموزش دادن هستم.

لینکدین من
اشتراک گذاری این مطلب